Tuesday, April 6, 2010

Tak Semua Yang Kita Nak Kita Akan Dapat, Walaupun....

Salam sejahtera korang semua, hhe thanks sebab sudi singgah ye.

Ingat lagi entry semalam tu? Ala yang pasal aku dah kata pasal nak sambung entry pasal kenapa budak U tapi Tak Laku tu la. Ape pendapat korang pasal entry tu? Teruk ke? Pendapat la, bukan pendapatan.

Nak aku sambung ke? Postponed dulu la ye. Ni ade lagi yang lagi penting dari entry tu.

Mungkin kite sume dah tau, setiap satu yang kite mintak, setiap ape yang kite hajatkan, stiap ape yang kite impikan, setiap ape yang kite merintih berdoa untuk dimakbulkan, belum tentu semuanya akan tercapai. Kenapa tuhan tak makbulkan?

Mungkin kerana ape yang kita mintak tu, kadang2 bakal menjauhkan diri kita dengan tuhan, lalu tuhan tak benarkan. Syukur.

Mungkin jugak setiap ape yang kita hajatkan, sebenarnye adalah hak orang lain. Ada ramai lagi yang lebih berhak dari diri korang. Itu bahagian untuk orang lain, bukan bahagian kite. Kite punye belum sampai masa lagi.

Mungkin jugak sebab setiap ape yang kita impikan, itu semua takkan tertanggung untuk kita lakukan. Untuk kite pikul bebannya satu mase nanti.

Dan mungkin juga, doa itu tak termakbul, disebabkan oleh maksiat dan dosa-dosa kecil yang kita lakukan secara berterusan. Dalam kite sedar atau dalam keadaan kite buat-buat tak sedar.

Jadi, bila ape yang korang nak, korang dah usaha, tapi akhirnye korang tak dapat. Nasihat aku...

Redha. Sebab ade hikmah disebalik kejadian.

No comments:

Post a Comment