Tuesday, September 21, 2010

Bayi Dibuang Siswi IPTA

Hari ini entah macam mana, mata aku tiba-tiba terpaku untuk baca satu artikel yang dimuatkan dalam satu akhbar harian metro. Kalau korang semua ada beli Harian Metro bertarikh 20 September 2010, korang mesti akan terbaca satu kisah bertajuk "Dibuang siswi IPTA" dimuka surat 10 akhbar tersebut.

Dalam artikel ini memuatkan satu tragedi yang melibatkan seorang siswi yang tak diberitahu nama IPTA yang terlibat, yang mana dia terlibat dalam pembuangan bayi. Namun, mungkin kerana sifat kemanusiaan dan naluri seorang ibu masih lagi berbaki dalam hati sanubari dia, dia kembali mengambil bayi tersebut.

Dia ni seorang yang pandai. Mula-mula dia buang bayi tu. Tak lama lepas tu, dia ambik balik bayi tersebut kemudian berpura-pura macam dia adalah orang pertama yang terjumpa bayi tersebut. Sehebat-hebat lakonan dia, hebat lagi Allah swt yang mana Dia telah mentakdirkan untuk orang dapat tahu yang bayi tersebut adalah milik si siswi tadi.

***********************************tamat******************************************

Ini merupakan sebahagian daripada kisah seram yang berlaku dikalangan penuntut dan pelajar yang melanjutkan pelajaran ke pringkat yang lebih tinggi. Semakin tinggi ilmu keduniaan mereka, semakin merosot pulak ilmu agama.

Nampak macam ini merupakan trend budak-budak U zaman sekarang. Oh maaf, trend budak-budak U sepanjang zaman.

Macam mana nak realisasikan aspirasi negara untuk melahirkan graduan yang berkualiti tinggi, kalau pelajar IPT pun sibuk nak melahirkan bayi?

2 comments:

  1. eh camne org dpt tau ye?
    haihh ade gak org cmtu kt dunia ni =__=!

    ReplyDelete
  2. ade je mira... orang kalau dah buat salah memang kretip

    ReplyDelete